Varför ska man outsourca sin kravhantering?

1. Man kan fokusera på sin corebusiness och få mer tid att utveckla sina tjänster och ta hand om sina betalande kunder.

2. Man sparar tid. Att löpande påminna och bevaka kunder som inte betalat är oerhört tidskrävande.

3. När är rätt tidpunkt, rätt forum och rätt betalsätt? Man slipper ha koll på när kunderna vill bli kontaktade, när de är som mest benägna att kunna betala – och vilket betalsätt de föredrar för att betala sin skuld

4. Man kan luta sig mot specialister på den legala processen som följer inkassolagen och som vet hur den summariska processen hos Kronofogden ser ut och vad som ska göras om gäldenären till exempel flyttat utomlands eller sökt skuldsanering.

5. Man får ett snabbare kassaflöde och får därför en bättre likviditet.

6. Man skyddar sitt varumärke eftersom att man låter en neutral tredje part ta hand om den svåra delen av betalningsprocessen.

Vill du diskutera hur en bra lösning för dig och ditt företag skulle kunna se ut?  

Jag ser fram emot att höra från dig - vi kan inkasso och vill gärna jobba med dig och ta hand om dina kunder på bästa möjliga sätt.

Kevin Svensson
+46 (0)70 760 14 02

kevin.svensson@ansvarfinans.se